06.04.2010

Du er ikke deg lengre.

Jeg skjønner meg ikke på deg. Du har mistet din gnist, din sjarm er borte. Du er ikke deg selv lengre, du ligner ikke litt en gang. Jeg kjenner deg ikke igjen, og jeg liker det ikke.

Jeg vet ikke hvem du er, for du er ikke deg selv. Du er kun deg selv ved navn, ikke personlighet. Du sa du skulle gjøre dette, forandre deg, men jeg viste ikke at et menneske kunne bli så annerledes. Jeg skjønner ikke hvordan så kort tid kan gjøre så mye skade. Du har forandret deg, og jeg liker det ikke.

Du var annerledes, du var spesiell. Du var god å ha som en venn. Du var den som alltid var der, den som alltid hadde en mening, og du brydde deg. Nå er du det motsatte. Du er ikke der i det heletatt. Du er helt fjern og det er vanskelig å få snakket med deg. Du vrir deg unna, og du finner på unnskyldninger.

Vi kunne snakke lenge, vi kunne fortelle hverandre alt. Vi kunne rett og slett være gode venner. Du var en av mine beste venner, nå er du ingenting. Du er ingenting for meg, kun en person jeg en gang kjente. En jeg bare husker, for du er ikke her lengre. Du er ikke deg selv.

Du var så snill, så koselig og omtenksom. Du var hele tiden der, du var alltid i nærheten. Jeg kunne alltid si ting til deg, og jeg viste at du alltid kom til å være der. Så feil kan man ta. Jeg stolte på deg, men jeg stolte tydeligvis på feil menneske. Du er ikke deg selv lengre, du er ikke den du var.

Jeg vet at alle forandrer seg litt med tiden. Men med deg har alt gått så fort, og i feil retning. Jeg kjenner deg ikke igjen, og jeg liker ikke den du har blitt. Jeg liker ikke måten du er på, iallefall ikke mot meg. Hadde dette vært for et år siden, så hadde dette aldri skjedd. Aldri i livet. Men dette er deg, den nye deg.

Du vet mye om meg, jeg vet mer om deg. Jeg var den som visste alt om deg, for du fortalte meg alt. Du var den som stolte på meg. Du kunne aldri gjort meg noe vondt, helt til nå. Du er ikke deg lengre, og jeg savner den du var. Det sårer at du ikke er deg selv lengre. Du sårer meg.

Du mener du har blitt bedre, jeg mener det motsatte. Du har mistet den du var, du har mistet deg selv. Jeg vet at jeg aldri kommer til å like den du har blitt, og det gjør at vi ikke kan være venner om du ikke blir deg selv igjen. Sorry.

1 kommentar:

Dagens Plukker sa...

Dette innlegget er nå på forsiden av Femelle.no.

Takk for et godt bidrag! :)